Warsztaty dla klas licealnych w Wałbrzychu
Zrealizowaliśmy pilotażowe warsztaty z zakresu profilaktyki cyberprzemocy i fonoholizmu dla uczniów klas licealnych w II Liceum Ogólnokształcącym im. Hugona Kołłątaja w Wałbrzychu. Odbyły się również szkolenia dla rodziców i nauczycieli, a szkole dostarczyliśmy materiały edukacyjne.
Warsztaty dla uczniów
Tym razem nasze warsztaty skierowaliśmy do starszych odbiorców - uczniów klas licealnych. Wiedząc, że licealiści mają większą świadomość technologiczną, skupiliśmy się na bardziej złożonych tematach, by móc odpowiedzieć na ich doświadczenia i codzienne wyzwania. Rozmawialiśmy o budowaniu tożsamości w sieci, nawiązanych tam relacjach i potencjalnych zagrożeniach, na które warto być czujnym. Omawialiśmy także prawne konsekwencje nielegalnych zachowań w Internecie. Młodzież w tym wieku zdaje sobie sprawę, że anonimowość w internecie jest złudna, jednak nie zawsze uświadamia sobie, jak poważne skutki mogą wynikać z ich działań. Omówiliśmy przypadki wszelkiej formy cyberprzemocy, takich jak rozpowszechniania treści bez czyjejś zgody, kradzież tożsamości czy szantażu. Jak zawsze zachęciliśmy uczniów do przyjrzenia się swoim nawykom w sieci i równoczesnego budowania higieny cyfrowej, np poprzez ograniczenie liczby powiadomień czy spędzenie chociaż dnia bez telefonu.Warsztaty dla uczniów
Szkolenia dla nauczycieli
Szkolenia dla rodziców
Szkolenie dla nauczycieli i rodziców
Oprócz warsztatów dla uczniów zorganizowaliśmy również szkolenie dla nauczycieli i rodziców, by mogli zapoznać się z wyzwaniami, jakie cyfrowy świat stawia przed ich uczniami i dziećmi. Rozmawialiśmy także o kwestii używania telefonów w szkole - dyskutowaliśmy, czy korzystanie z urządzeń mobilnych powinno być całkowicie zakazane, ograniczone, czy pozostawione bez ingerencji, bazując na różnych podejściach stosowanych w szkołach na całym świecie.Omówiliśmy także specyfikę funkcjonowania platform takich jak TikTok, przyglądając się, dlaczego różne kraje stosują odmienne regulacje dotyczące treści i sposobu działania aplikacji. Jak zawsze, zachęcaliśmy dorosłych do bliższego zapoznania się z trendami w mediach społecznościowych i kanałami, które śledzą ich dzieci. W tym celu pomocnym narzędziem może być nasza anonimowa ankieta dla uczniów, którą udostępniliśmy nauczycielom. Wyniki tej ankiety pozwalają nie tylko lepiej zrozumieć cyfrowe nawyki dzieci i młodzieży, ale także ułatwiają skuteczne reagowanie, kiedy uczniowie zgłaszają problemy. Każdy nauczyciel biorący udział w szkoleniu otrzymał imienny certyfikat. Szkole udostępniliśmy również zestaw materiałów edukacyjnych, które mogą wspierać kadrę pedagogiczną w codziennej pracy.Skontaktuj się z nami, żeby zrealizować projekt w Twojej szkole lub mieście. Zostań Liderem Cyfrowym →